Få mere succes med søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering (SEO) illustreret på tablet
Vil du have mere trafik til dit website eller blog kan jeg hjælpe dig med effektiv søgemaskineoptimering (SEO).

Jeg vil gerne, med søgemaskineoptimering af din hjemmeside, hjælpe dig og din virksomhed med at opnå bedre synlighed i f.eks. søgemaskinen Google og dermed levere flere besøg på dine vigtigste sider.

Søgemaskineoptimering (SEO) er en af de mest effektive former for markedsføring, du kan benytte. De fleste købsbeslutninger bliver foretaget online, – og brugere er meget ofte klar til at købe, når de benytter søgemaskiner.

Det er derfor meget vigtigt og afgørende for din virksomheds fremtidige konkurrencedygtighed, at du etablerer en SEO strategi. Din strategi kan være meget detaljeret eller mindre detaljeret afhængig af dine ambitioner og interne ressourser. Se også Blog Vigtige tips til online marketing.

Søgemaskineoptimering er en metode, som inddrager flere værktøjer og analytisk arbejde. Det handler om at gøre det nemt for dine nuværende og fremtidige kunder at finde præcis din hjemmeside i søgemaskinerne.

Søgemaskineoptimering består af følgende processer: søgeordsplanlægning • indholds optimering • teknisk søgemaskineoptimering • linkbuilding.

KONTAKT MIG

 

Bestil en hjemmeside analyse

Hvis du ikke er tilfreds med antallet af besøgene, laver jeg gerne en hjemmeside analyse, der belyser, hvad der kan gøres bedre. En hjemmeside analyse giver dig et fantastisk indblik i din hjemmesides generelle kvalitet og ydeevne, dens brugervenlighed og alle de parametre, der påvirker din hjemmesides mulighed for at rangere højt i søgemaskiner.

 

Søgeordsplanlægning

Søgemaskineoptimering omfatter søgeordplanlægning
Søgemaskineoptimering
inkluderer en grundig søgeordsplanlægning på de søgeord og søgesætninger som din målgruppe benytter, når de søger på Google og de andre søgemaskiner.

Første trin i søgemaskineoptimering er søgeordsplanlægning. Din online tilstedeværelse opnås ved at foretage en grundig søgeordsplanlægning på de søgeord og søgesætninger som din målgruppe benytter, når de søger på Google og de andre søgemaskiner.

Det gælder i søgeordsplanlægningen om at finde søgeord eller søgesætninger med acceptabel konkurrence, relevans for din virksomhed og et passende antal månedlige søgninger.

 

Indholdsoptimering

Andet trin i søgemaskineoptimering er indholds optimering. Søgeordsplanlægningen danner grundlag for din hjemmesides generelle indhold samt side titler, overskrifter, META beskrivelser, ALT tags, billedtekster, menu og url struktur.

Du skal på din hjemmeside være hjælpsom og brugbar for dine besøgene. Din hjemmeside skal i den idéelle verden give dine besøgene svar på alle deres spørgsmål. Find eventuelt ud af, hvad dine kunder har for vane at spørge om – og sørg for at have indhold om dette, eventuelt på en Blog. Link i øvrigt gerne i din email korrespondance til dit hjemmeside indhold, når det er relevant.

KONTAKT MIG

 

Teknisk søgemaskineoptimering

Tredie trin i søgemaskineoptimering er teknisk søgemaskineoptimering. Teknik er en af de vigtigste discipliner i forbindelse med søgemaskineoptimering. Hvis ikke din hjemmeside fungerer teknisk korrekt, kan Google og andre søgemaskiner ikke crawle og indeksere den optimalt. Der kan være flere årsager til, at din hjemmeside ikke kan indekseres optimalt. Hyppige problematikker kan være:

  • Vigtige sider er blokeret
  • Kritiske sider mangler blokering
  • Forkert menu navigation
  • Problemer med link url struktur
  • Side titler mangler
  • Sider returnerer fejlkoder
  • Manglende elementer
  • Brug af ikke indekserbare elementer f.eks. java eller flash
  • Duplikeret indhold – indhold optræder flere steder på hjemmesiden

 

LinkBuilding øger din popularitet

Fjerde trin i søgemaskineoptimering er linkbuilding. Google har opbygget deres algoritmer omkring popularitets analyser. Din hjemmesides popularitet kan opgøres ud fra anbefalinger igennem indgående links fra andre hjemmesider eller links fra sociale medier. Google forholder sig til kvaliteten og antallet af links til din hjemmeside for at vurdere, hvor god eller populær din hjemmeside er. Stor polularitet giver høj placering i organiske søgeresultater.

Det er dog ikke alle links, der er lige gode eller relevante. Indgående links fra populære og relevante hjemmesider med høj troværdighed er klart at foretrække. For at tiltrække eller opnå indgående links skal du have et indhold, der giver relevant information og har stor værdi for brugere.

De mest almindelige indgående links kan etableres fra dine leverandører, dine tilfredse kunder, publicerede pressemeddelelser, rating portaler, sponsorater eller konkurrencer.

 

Dine kunder forventer din online tilstedeværelse

Vi kan i dag konstatere, at mange virksomheder har mistet markedsandele til konkurrenter, der har etableret en online marketing strategi eller blot en SEO strategi. Husk på, at kunder i dag forventer din online tilstedeværelse. Derfor giver søgemaskineoptimering rigtig god mening.

Vejen til etablering af din SEO strategi behøver ikke at være lang og kompliceret. Der er dog spørgsmål, som du og din virksomhed skal diskutere på vej mod en strategi og en professionel online tilstedeværelse. Behøver du hjælp til at forny eller etablere en SEO strategi, kan du kontakte os.

KONTAKT MIG

 

Søgemaskineoptimering er vigtig fordi

  • 39% af brugere kommer fra søgninger på søgemaskiner
  • 70% af links som brugere klikker på, er organiske søgeresultater
  • 70% af brugere ignorerer betalte annoncer og fokuserer på organiske søgeresultater
  • 75% af brugere scroller ikke videre fra første side på Google
  • 93% af alle oplevelser på internettet starter fra en søgemaskine

 

Google skal lære dig at kende

For at brugere af Google søgemaskine kan finde din hjemmesides indhold, benytter Google en kombination af software programmer og algoritmer til at hente dit hjemmesides indhold. De rutiner, som Google anvender for at hente dit indhold, er oftest automatiske og kræver nærmest ingen indsats fra din side.

Gennemgang er en proces, der køres af Google, som indsamler offentligt hjemmeside indhold til Googles søgeresultater. I forbindelse med gennemgangen anvender Google specialiseret software kaldet webcrawlere (f.eks. Googlebot), der lokaliserer og henter din hjemmeside automatisk.

Gengivelse er en anden rutine, som Google benytter for at opnå kendskab til, hvordan dine websider ser ud og opfører sig i forhold til dine brugere, både i forskellige browsere og på forskellige platforme, såsom computere, tablets eller smartphones (mobilvenligt design). På samme måde som en browser viser en webside, henter Google din webadresse og kører kodefilen for denne side.

KONTAKT MIG