Indsamling af mailadresser til nyhedsbreve

Computerskærm illustrerer indsamling af mailadresser
Email marketing er markedsførings kanalen med den absolut bedste ROI. Derfor er det vigtigt at komme igang med indsamling af mailadresser med det samme.

Mail marketing er den markedsførings kanal med den absolut bedste ROI (return on investment). Derfor er det vigtigt at komme igang med udsendelse af nyhedsbreve og samtidig at begynde indsamling af mailadresser med det samme.

Forud for udsendelse af nyhedsbreve skal du bruge mailadresser på dine eksisterende kunder og indsamle mailadresser (leads) fra besøgende på din hjemmeside. Jeg hjælper dig gerne igennem hele processen. Se også Blog Vigtige tips til online marketing.

KONTAKT MIG

 

5 tips om indsamling af mailadresser

  • Benyt en tilmeldingsformular med tydelig tilmeldingsknap på din hjemmeside
  • Benyt pop-up, slide-in eller topbar til indsamling af mailadresser
  • Tilbyd noget af værdi i bytte for mailadressen, – det kan være værdifulde råd, specielle tilbud eller gratis indhold eller services
  • Link til tilmelding i mail signaturer, på visitkort og andet salgsstøttende materiale ( QR kode )
  • Indsamling af mailadresser bør også foretages, når du er på messer og udstillinger, – etablér en løsning på computer eller tablet

 

Pop-up, slide-in eller topbar

Computerskærm illustrerer pop-up indsamling af mailadresser
Der er flere metoder til indsamling af mailadresser på din hjemmeside. De 3 mest populære metoder er en dynamisk pop-up, slide-in eller topbar på alle hjemmesidens sider.

Der er flere metoder til indsamling af mailadresser på din hjemmeside. De tre mest populære er dynamisk pop-up, slide-in eller topbar på alle hjemmesidens sider.

Pop-up er erfaringsmæssigt den mest effektive løsning til at levere mailadresser, men samtidig også lidt “irriterende”. Pop-up fremkommer typisk nogle sekunder efter sidevisning.

Slide-in er en næsten lige så effektiv løsning. Mange brugere finder slide-ins mindre generende. Slide-in fremkommer typisk nogle sekunder efter sidevisning.

Topbar er den mest diskrete løsning, men også langt den dårligst konverterende. Topbar fremkommer typisk nogle sekunder efter sidevisning.

En fjerde løsning, som benyttes sammen med en af de tre dynamiske løsninger, er en statisk formular integreret på udvalgte sider eller i din sidemenu.

Hvilken løsning du vælger, er helt op til dig, og det er muligt at teste for, hvilken metode, der konverterer bedst på netop din hjemmeside.

KONTAKT MIG

 

Husk at have accept fra modtageren

Husk at du altid skal have accept fra modtageren, før du sender nyhedsbreve. Du må ikke finde mailadresser på internettet og så påbegynde udsendelse af nyhedsbreve uden modtagerens forudgående accept. Gældende lovgivning kræver også, at der i nyhedsbrevet findes en afmeldingsmulighed.

 

Indsamling af mailadresser fra sociale medier

Du kan få flere mailadresser eller abonnenter ved at være aktiv på sociale medier og ved at dele dine tidligere nyhedsbreve på de sociale medier. Det giver dine nye abonnenter en mulighed for at se, hvad de har i vente.

Ønsker du hurtigere resultater / flere besøgende fra Google eller flere besøgende fra sociale medier, kan Google AdWords annoncering eller f.eks. annoncering på Facebook være en god idé. Her kan jeg hjælpe med at etablere en omkostningseffektiv markedsføring med annoncering på Google AdWords eller annoncering på Facebook. Dette giver dig mulighed for flere besøgende og flere tilmeldinger til dine nyhedsbreve.

KONTAKT MIG